Verslagen Competitie

Introductie

Verslag van de winnaar John Duynisveld .
  • John krijgt de waardebon uitgereikt door Koos Vande Stap.

De omstandigheden

WIND

3 BFT Zuidzuidwest (ZZW)

WEER

17 °C Zonnig

ZEE

Mooi zeetje voor de Zeebaars .
  • Mooi zeetje !

De wedstrijd in het kort

Het was dinsdag 1 sep, de vooruitzichten waren perfect , niet veel wind maar wel uit de west.
Een beetje zon, en dan veel vis op het strand, IK heb er zin in.
En zeker omdat de laatste 3 wedstrijden op het half zoette in Pernis, wat zeker niet mijn water is, en nog steeds de vraag oproept of we daar wel heen moeten gaan omdat je daar met onze vispas helemaal niet mag vissen omdat PernisseHoofd onder het binnen water valt, maar daar hebben we het later nog op de vergadering nog wel over.
Ik heb echt zin om te gaan vissen, dus snel onder mijn werk door even naar Leon van Hengelsport Westland gebeld en daar 75 pieren en anderhalf ons slik en een half ons steek zagers besteld.
Verder de hele week nagedacht over hoe en waarmee gaan we de strijd aan, en zaterdag was ik er uit, we gaan de Portugees in zetten en de 30 cm sneutjes en dan gaan we het van zelf wel zien, ook had ik mijn kunstaas hengel bij me voor als het kan .
Zaterdag mijn aas op halen bij hengelsport Westland, en thuis het aas verzorgen, jammer er zit weer zaad in de pieren, maar daar weet ik wel wat op.
Zondag morgen om 6 uur gaat de wekker , maar lag al een kwartier wakker, snel er uit en koffie zetten, en brood klaar gemaakt, waarvoor weet ik niet want ik eet bijna nooit tijdens het vissen.
Snel naar de schuur naar mijn aas, pieren zijn perfect, snel om pakken, en in de tas, als ook de slikken en zagers en snel uit de vriezer nog wat mes heften, en op naar het clubhuis.
Johan stond iedereen weer op te wachten met een bakkie koffie, en Koos zat klaar om de inschrijving te regelen, en ben daar maar weer aangeschoven om hem te helpen.
Als 1 van de laatste mijn startnummer getrokken en dat was B 20.
Omkleden en naar de trekkers, Daar was iedereen verplicht om een mondkapje op te zetten, anders mocht je niet mee.
Op het strand aangekomen ( het strand van Monster net voorbij het molen slag) dus een thuis wedstrijd, lag er een mooie zandbank op zo’n 60 meter, dus een leuke bak water voor mij.
Op de molen stond nog een gevlochten lijn van 12/100 nog van het haai vissen in Zeeland, laat er maar op zitten ga toch niet ver vissen.
Zoals vooraf bedacht de Portugees er op en een dikke steekzager op de laatste haak en een tros slikken op de andere 2 haken, klaar voor de start.
Tuuuuuuuut daar gaan we een perfecte worp tegen het randje, laat de vis maar komen !!
Al snel zag ik dat Paul een mooi baarsje ving , en dacht dat gaat goed komen en ja daar begon de top te rammelen, en daar was de eerste baars.
Tweede worp een leuk botje dat gaat goed dacht ik, maar dat viel tegen moest wel even wachten op de 3e vis maar hij was er wel een baarsje , verder bleef het op het gehele parkoers stil, wel hier en daar een visje maar geen grote hoeveelheden.
Nog even serieus de rand af vissen en dat leverde de 4e vis op en dat was genoeg voor een 1e plaats overal.
Lekker gevist , en weer eens lekker op het strand, helemaal top.
  • Ed en John aan het sleutelen aan de trekker moest het een en ander gebeuren !
  • Resultaat van het sleutelen , klasse gewerkt Ed en John !!

De statistieken

9Paul van Boheemen132 cm
10Rene Olsthoorn129 cm

Extra Informatie

Volgende wedstrijd op 27 September , weer op het strand !